Wednesday, July 8, 2009

Swagat

En ny vecka och en ny indisk restaurang i Frankfurt. Förvisso inte den standardmässiga måndagscurryn eftersom det var tisdag, men ändå...
Endast ett stenkast från centralstationen i Frankfurt ligger Swagat inklämt mellan kebabhak, italienska restauranger och sunkiga turistpubar. Vet man inte vart man ska passerar man lätt utan att tänka två gånger. Själv hade jag googlat på adressen, så det var inga problem.
Som vanligt beställde jag min referensmeny. Ni som har läst bloggen innan vet förmodligen att det handlar om lammvindaloo, vitlöksnaan och en lager. På menyn fanns dock alla klassiska indiska rätter, men även pizza. Varför? Ingen aning. Det är liksom bara fel med pizza på en indisk restaurang. Nåja, jag blundar för detta.
Maten var bra, men som vanligt inte tillräckligt stark. Detta löstes med att kyparen gav mig en skål med chilepaste som jag själv sedan blandade ner i såsen. Mumma! Naanbrödet var lite torrt, men smaken var helt ok. Ölen var en Kingfisher och den smakade som vanligt alldeles utmärkt.
Swagat är ett riktigt billigt ställe och maten var väldigt bra i prisklassen. Det finns naturligtvis bättre och "snyggare" restauranger, men om du är nöjd med att sitta på en uteservering en solig sommardag så kan jag rekommendera stället.
Totalpoäng: 124p (av 200)
Swagat
Kaiserstraße 41
60329 Frankfurt am Main

No comments:

Post a Comment