Monday, June 29, 2009

Världens bästa restaurang - och jag har ett bord

Jajjamänn! Bordsbeställningen på The Fat Duck är fixad. Två månader i förväg och "bara" 50 minuters telefonkö. Alla bord på kvällstid var då redan uppbokade, så jag fick nöja mig med ett bord på lunchen. Men det gör inget; Jag har ett bord!
The Fat Duck har sedan 2004 haft 3 Michelinstjärnor och har de senaste 3 åren, tillsammans med El Bulli i Spanien, varit rankad topp två i världen.
En middag för två inklusive vin kostar ungefär 6000 kr. Visst är det dyrt, men efter alla recensioner jag har läst är jag ändå inte orolig. Det kommer att bli hur gott som helst.
Ägaren och huvudkocken heter Heston Blumenthal och är i England även känd för sina tv-serier: "Kitchen Chemistry" och "In Search of Perfection". I Sverige verkar folk bara känna till Jamie Oliver och Gordon Ramsay. Tragiskt.
Bordsbeställningen ska ikväll firas med en riktigt stor whisky. Inga problem!

No comments:

Post a Comment