Thursday, May 28, 2009

Grymt bra thai-käk

Jag och några kollegor bestämde oss för att käka asiatiskt igår. Det går uppenbarligen att hitta bra thaimat även i Frankfurt märkte vi. Undangömd på en sidogata i Bornheim låg Suvadee Thai-Restaurant. Inte mycket att titta på från utsidan, men strax efter klockan sex, när vi gick upp för den lilla halvtrappan från markplan och in i själva restaurangen, såg vi klassisk thai med träsniderier, elefanter och annat. Lite turistigt kanske, men jag gillar det.
Maten var klockren. Hur god som helst. Utan tvekan den bästa thaimaten jag har ätit på bra länge och det säger en del. Det går liksom inte en dag utan att jag äter något innehållande chilli. Man måste dock se till att begära "thaistarkt", annars fegar de ur med kryddningen. Priserna var helt ok och servicen var snabb.
Jag kommer helt klart att gå tillbaka hit för att utforska menyn vidare.

No comments:

Post a Comment