Wednesday, June 3, 2009

Alkoholmissbruk på allmän väg

Riksväg 35 utanför Överum i Småland hade ordentlig spritfest igår. Aftonbladets till synes ständigt frånvarande korrekturläsare hävdar dock att det var riksväg 25, men den ligger faktiskt någon helt annanstans. Fortfarande i Småland, förvisso. Det är svårt med geografi ibland. Nåja, Expressen skrev rätt iallafall...
En systembolagstransport tappade flaket och alla godsakerna kastades ut tvärs över vägen. 14 pallar tydligen. Det är alltid sorgligt med denna typ av alkoholmissbruk. Jag hoppas innerligt att ingen whisky dog i olyckan. Jag tycker synd om de studenter som nu riskerar att inte få sin dricka till helgen när det är skolavslutning och allt. Jag hoppas att Systembolaget fixar detta med en ny transport lite snabbt. De har ju trots allt en dag på sig...
Dessutom tycker jag synd om alla bilister som nu inte fick uppleva denna helt underbara väg med 100% körglädje. Jag har själv kört här många, många gånger och detta är en riktig höjdare.

No comments:

Post a Comment