Wednesday, June 17, 2009

Whisky Café L&B

Över 1000 whiskies till försäljning. På hyllor, i skåp, under bardisken och lite överallt där det finns utrymme över. Knappt plats för kunderna...
Eller, nja... Riktigt så illa är det inte. Jag fick plats alldeles utmärkt. Visst var det lite trångt, men snarare beroende på ställets popularitet. 50 personer kan man nog få in, men inte mycket mer. Vad skulle man då välja? Jag tänkte att eftersom jag är i Amsterdam och aldrig har testat holländsk whisky så var detta ett gyllene tillfälle att göra just detta. Så blev det. Whiskyn heter Frysk Hynder Single Malt och jag recenserade den i måndags.
L&B var lite dyrt, men med tanke på det enorma utbudet så var det väl att vänta. Nästan svenska priser tillochmed. Hu! Jag vill dock ändå rekommendera stället. Letar du efter en speciell whisky som du aldrig har testat kommer du utan problem att hitta den här. Du kommer dock inte att hitta något annat. Ingen vodka, ingen konjak, inga likörer. Bara whisky. Och ett par ölkranar. På hemsidan har man en vinlista, men jag såg inga flaskor i baren.
Whisky Café L&B
Korte Leidsedwarsstraat 82
1017 Amsterdam

No comments:

Post a Comment