Monday, June 22, 2009

Namaste - Indisk restaurang

Vindaloo är något man inte kan få för mycket av. Därför har jag och en kollega bestämt oss för att testa så många indiska restauranger i Frankfurt som vi någonsin kan. Det är ett hårt jobb, men någon måste göra det. Att onlineguideboken In your pocket dessutom oftast är helt ute och cyklar påvisar ju bara nödvändigheten ytterligare.
Namaste ligger i stadsdelen Bockenheim och är kanske inte ett ställe man bara råkar åka förbi. Det gjorde inte vi heller. Vi åkte hit enbart för att käka indiskt och jag kan säga att det var värt omvägen. För den som är lat så har de även onlinebeställning med utkörning.
Jag försökte som vanligt beställa min "referensmeny" vilken består av lammvindaloo, vitlöksnaan och en flaska Lager. Lammet var lite dyrt, så jag beställde denna gång kycklingvindaloo istället. Kryddningen på vindaloon var bland de bättre hittils även om såsen kanske innehöll lite mycket olja för min smak. Naanbrödet var inte lika fluffigt som på andra ställen, men smaken var helt ok. Ölen för kvällen, "Namaste Lager", var något egenproducerat som jag gott hade klarat mig utan. Det fanns dock både Becks och Binding på menyn, så det är inga problem att köpa en hyfsad öl nästa gång jag kommer hit. Ingen vettig whisky på menyn, men det är å andra sidan inte därför man går hit.
Namaste klämmer sig in på Top 3 på listan över indiskt, endast slagen av Anar Kali och Bombay Palace och vi får väl se hur länge pallplatsen varar nu när vi på allvar ökar tempot.
Namaste
Jordanstrasse 19
60486 Frankfurt

No comments:

Post a Comment